logo

image

6 vragen voor iedere homepage …

1. Wat heb je eigenlijk te bieden?

De eerste vraag die mensen zichzelf stellen wanneer ze een nieuwe website bezoeken, is heel simpel: "Wat is dit?" Ze willen duidelijk weten wat de website of het merk te bieden heeft. De homepage moet de context kort en bondig weergeven. Een ordelijke layout zorgt ervoor dat de aandacht direct naar de belangrijkste boodschap gaat.

2. Voor wie is dit?

Het volgende dat gebruikers willen weten, is of het product iets voor hen is. Met andere woorden, ze vragen zichzelf af voor wie de website (en dus het product) is bedoeld. Als de doelgroep niet duidelijk is, klikt men gelijk weg.

3. Wat kost het?

Als het je tot nu toe is gelukt om de aandacht van de bezoekers vast te houden, is het volgende dat ze willen weten: Hoeveel kost jouw product of dienst? Je kunt deze informatie direct op de homepage weergeven of duidelijk laten zien waar men deze informatie kan vinden.

4. Hoe werk je?

Wanneer je eenmaal je bezoeker hebt overtuigd van het feit dat jouw product iets voor hen is, dan willen ze weten hoe jij te werk gaat. Het is een uitdaging om deze vraag al op de homepage te beantwoorden. Je wilt de bezoeker immers niet dusdanig afschrikken met een overdosis aan informatie, dat je hem/haar wegjaagt.

5. Waarom zou ik jou vertrouwen?

We vertrouwen een product meer, wanneer we bewijzen zien van andere mensen die het product geschikt vonden. De homepage moet bezoekers geruststellen dat jouw bedrijf weet wat het doet en dat men jou volledig kan vertrouwen. Zo komen foto's van eerder gemaakte producten of geleverde diensten echter en geloofwaardiger over, dan een simpele quote van een klant. Ook het geven van gratis informatie is een goeie manier om mensen met jouw product te laten kennismaken zonder dat zij vastzitten aan verdere verplichtingen.

6. En nu? Hoe gaan we verder?

Als je de bezoeker hebt overtuigd om voor jou te kiezen, zijn ze klaar om van start te gaan. Geef duidelijk aan hoe zij dit moeten doen. Laat de bezoeker niet in verwarring achter, omdat je hem/haar dan kwijt raakt. Zorg voor een niet te missen call-to-action!

31 oktober, 2014